dissabte, 17 de gener del 2009

TENGUI O FALTI


Tengui o falti, magnífiques, aquestes dues paraules, amb les que identificàvem, els cromos que ja teniem o bé que ens faltàven. És ben bé un misrteri com el nostre cervell treballa, per què en un moment donat ens transporti anys ençà. Exactament , això em va succeir ahir. Obrint un yoghourt danone, em va venir a la memòria aquells esplèndits àlbums, que aquesta empresa de làctics ens oferia cada any, recordo les col.lecions de D'artacan y los tres mosqueperros, les dels logos de diferentes marques comercials, els barrufets, la lliga de fútbol, l' acb, hi havia col.leccions per tots els gustos. Era tremendu, arribar a l'escola i començar ha treure els feixos de cromos repetits amb els que intentaries canviar-los per d'altres cromos faltants en la col.lecció- ei, ei aquest em falta a mi, t'el canvio per aquests altres sis cromos. -No ,no que aquests els tinc repes jo. Té, mira't els meus aviam què et semblen. - Ha veure..., tengui, tengui, falti... Així podriem descriure una conversa entre dos nanos que intercanviaven cromos. Un joc molt senzill, però alhora divertidíssim, aquell que aconseguia acabar l'àlbum de cromos era l'enveja de la classe. Per què, quants varem deixar els àlbums a mitjes? Crec que la proporció era de cada 4 nanos, 3 ho deixàven per impossible. Per tal de treure'm aquesta espina de col.leccions innacabades, ahir a la tarda vaig anar al quiosc ha fer-me amb un àlbum, anava amb la idea de que fos de temàtica basquetbolística, doncs caca!!! La dependenta em va somriure, i em va dir - Ui!! de bàsquet no en tenim, i ja fa anys que no en treuen!. Punyetes, amb les ganes que hi havia posat i la il.lusió , va hi m'ho estrunquen. La meva falera per aconseguir un àlbum és tant que molt amigablament l'hi vaig escriure un mail, al tot poderós dels cromos, el senyor Panini, per mostrar-li la meva pena al dirigir-me al quiosc i no trobar aquell anciat àlbum dels jugadors de bàsquet. A l'espera de la contesta, m'estic plantejant començar alguna altra col.lecció, la qual, la temàtica encara està per definir, ja que hauré de valorar la oferta que hi ha en aquests moments. No cal que us digui, que s'admeten suggeriments sobre la col.lecció que creieu que hauria de començar. No sabeu pas, la mala nit que he passat, pensant en el meu àlbum, que encara no tinc en el meu poder.

2 comentaris:

Godanu ha dit...

Joer, tens tota la raó: quins temps aquells del tengui o falti... jajajaja. Com esperàvem arribar a primera hora del matí i del pati per veure les piles de cromos de la gent de la teva classe i inclús de nens més grans o més petits. Els cromos ens servien per començar una nova amistat amb algú que no fos de la nostra classe!!! En fi, he estat mirant les possibles col·lecions de cromos que hi ha actualment i són bastant patètiques... Jo no sé pas si en començaria una només pel fet de fer una cole nova... A veure si tens sort i el Sr. Panini et fa cas i edita una cole de cromos com la d'abans...
PD: Tb va triunfar la cole de Bola de Drac!!!!!!

Anònim ha dit...

Oh, la de Dragon Ball va ser moooolt guapa. També recordo la cole dels rècords Guiness (em va impactar molt "el hombre con las uñas más largas del mundo"). Fixeu-vos si fa temps d'aquest àlbum que els cromos s'havien d'enganxar amb cola, no eren adhesius!
El de les tortugues Ninja tb va triomfar molt.